iPhone vs Android reclame van Microsoft: "Don't Fight. Switch."

iPhone vs Android reclame van Microsoft: "Don't Fight. Switch."

Waar twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen. Die gedachte moet Microsoft gehad hebben bij de overleggen met hun reclamebureau. In de nieuwste reclamevideo van Microsoft, genaamd "The Wedding" wordt een nieuwe slogan uit de doeken gedaan waarmee Microsoft iPhone en Android gebruikers over wil gaan halen om voor Windows Phone te kiezen.

Don't Fight. Switch.

Grappig is dat er in de reclame wordt ingegaan op specifieke features van iPhone- en Android-toestellen. Zo zie je iemand tijdens het gevecht zijn best doen om via Siri (een spraakbesturingssysteem in iOS) een lesje karate te leren. Persoonlijk houd ik niet zo van deze stijl van reclame maken. Liever zie ik reclames waarin juist de sterke punten van een product  aangehaald worden en niet gefocust wordt op de zwakke punten van je concurrenten. De slogan, "Don't Fight. Switch." vind ik dan wel weer heel sterk, wat misschien ook nog wel een sneer is naar de Apple / Samsung rechtszaken.

Behind the scenes

Gisteren dook er ook nog een "behind the scenes" video op van de reclame. Die zie je hieronder:

Tags: Android, iOS, iPhone, Reclame

Vind ons op Facebook!

Reacties op dit nieuwsbericht

comments powered by Disqus